7 قدم حیاتی در انتخاب بهترین تصفیه آب خانگی

7 قدم حیاتی در انتخاب بهترین تصفیه آب خانگی

در اولین نگاه انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی با توجه به برندها و شرکت‌های متفاوت و بی شماری که در بازار وجود دارد، کار نسبتاً دشواری است اما با دانستن یک سری از ویژگی‌ها و نکات حیاتی در انتخاب تصفیه آب خانگی، می‌توان انتخابی فوق العاده از بین انواع مدل‌ها داشته باشیم و تصفیه آب خانگی مناسب را انتخاب نماییم که علاوه بر مناسب و با کیفیت بودن برای مصرف کننده از استانداردهای فوق العاده ای برخوردار باشد.

تصفیه آب خانگی
انتخاب بهترین تصفیه آب خانگی

برای اینکه به چنین نتیجه‌ای برسیم کافیست نکات حیاطی که در مورد انتخاب تصفیه آب خانگی گفته شده است را رعایت کنید و این مقاله را تا پایان مطالعه نمایید.

قدم اول: انتخاب تصفیه آب خانگی بر اساس نیاز مصرف کننده

برای استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی ابتدا باید بدانیم هدف از استفاده دستگاه تصفیه آب خانگی به چه منظور است؟ اینکه برای مصارف شرب، پخت و پز و… و یا جهت استفاده در دستشویی و حمام یا دیگر مصارف!
اینکه آب مصرفی ما چه املاحی در خود حمل می‌کند؟ آیا نیتریت ،کلریت ،نیترات و سایر مواد شیمیایی که در آب محلول می‌باشند در این آب نیز وجود دارند؟
آیا آلاینده‌های محلول در آب به صورت سطحی هستند و آب مورد نظر فقط رنگ و بوی نامطبوعی دارد؟
از آنجایی که پیش فرض ما برای نگارش و نوشتن این مقاله، استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی جهت مصرف شرب است ما نکاتی را بیان می‌کنیم که مخصوص مصارف خانگی و شرب می‌باشد ولی به طور خلاصه همان‌طور که قبلاً هم گفته‌ایم مصارف غیر شرب نیاز به این میزان تصفیه آب ندارند!

قدم دوم: انتخاب مدل یا ظاهر فیزیکی تصفیه آب خانگی است

نکته دیگری که برای خرید تصفیه آب خانگی یا همان آب شیرین کن باید مد نظر قرار داد، انتخاب ظاهر و محل قرار گرفتن تصفیه آب خانگی است! باید انتخاب کنیم که چه محلی را برای این دستگاه در نظر بگیریم. اینکه فضای انتخابی شما در مقابل دید باشد یا نباشد به شما بستگی دارد اگر بخواهیم به طور کلی توضیحی دهیم، تصفیه آب‌های خانگی به دو شکل ساخته شده‌اند.
اولین مدل زیر سینکی و دومین مدل کیسی می‌باشد که هر دو به تعداد انبوه در بازار به فروش می‌رسند.
همان طور که از نام آن‌ها مشخص است تصفیه آب خانگی زیر سینکی معمولاً در زیر سینک و در محلی که خارج از دید شماست قرار می‌گیرد و تنها شیر تصفیه آب خانگی است که قابل مشاهده است و مخزن و اصل دستگاه در زیر سینک ظرف‌شویی شما مخفی است ولی در مدل کیسی به دلیل ظاهری زیبا و کم حجمی که دارند معمولاً آن‌ها را در دید قرار می‌دهند که البته می‌توان آن‌ها را هم در زیر سینک ظرف‌شویی قرار داد، همچنین باید بدانید که عملکرد کلی این دو دستگاه با هم برابر است و فقط ظاهری متفاوت از یکدیگر دارند.
دستگاه فلوکستک کیسی یکی از بهترین مدل‌های تصفیه آب‌های خانگی است که به خاطر کم حجم بودن و باکیفیت بودن مشهور است و اگر شما انسانی سخت پسند هستید این دستگاه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

قدم سوم: اصل بودن یا اورجینال بودن تصفیه آب خانگی است

برای اینکه یک انتخاب مناسب داشته باشیم باید از سازنده دستگاه تصفیه آب خانگی که قصد خرید آن را داریم مطلع شویم که ساخت کجا و از چه شرکتی است؛
تصفیه آب‌ها خانگی موجود در بازار ایران معمولاً ساخت چین و تایوان می‌باشند که بهترین این دستگاه‌های تصفیه آب خانگی ساخته شده توسط کشور تایوان هستند و معمولاً دستگی‌هایی که ساخت کشور تایوان هستند تحت لیسانس آمریکا نیز می‌باشند و از کیفیت مناسب و بسیار عالی نسبت به دیگر دستگاه‌ها برخوردار هستند.
راه دیگری که می‌توان برای تشخیص اصالت تصفیه آب خانگی در نظر گرفت و معمولاً بهترین راه برای تشخیص قلابی و اصل بودن دستگاه می‌باشد این است که اصالت آن فروشگاه یا فروشنده را مد نظر قرار بدهید! در صورتی که شرکت یا فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید قابل اعتماد باشد و پشتیبانی صد درصد محصولات آن شرکت را در اختیار داشته باشد و خدمات پشتیبانی را ارائه دهد شما می‌توانید به آن فروشنده اعتماد کرده و تصفیه آب خانگی را با ضمانت اصل بودن از آن فروشنده دریافت کنید.

تصفیه آب خانگی
گارانتی تصفیه آب خانگی

ما در مجموعه گوارا ایلیا آب تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا اجناس با کیفیتی به مشتریان خود ارائه دهیم و رضایت صددرصدی آن‌ها را جلب کنیم که این مسئله از مشتریان وفادار ما کاملاً مشهود است. همچنین باید بدانید که تمام محصولات ما دارای گارانتی و خدمات پس از فروش 10 ساله می‌باشند که باز هم مهر تأیید بر باکیفیت بودن و اصالت دستگاه‌ها و فروشگاه ماست!

قدم چهارم: توجه به نحوه کار تصفیه آب خانگی است!

در انتخاب تصفیه آب‌های خانگی باید به این نکته دقت داشته باشید که از چه شیوه و عملکردی برای تصفیه آب استفاده می‌کنند؟ از آنجایی که شیوه‌های مختلفی در تصفیه آب‌های خانگی وجود دارد، شما باید بهترین شیوه را انتخاب کنید که همان سیستم RO یا روش اسمز معکوس بوده که معمولاً در 6 مرحله تصفیه آب را به صورت کامل و بی نقص انجام می‌دهد.
دستگاه‌های تصفیه آب خانگی به شیوه‌های مختلف در بازار موجود می‌باشند که توانایی حذف تمامی آلودگی‌ها و مواد موجود در آب را ندارند بنابراین سیستم اسمز معکوس مناسب‌ترین و درعین حال کامل‌ترین شیوه تصفیه آب خانگی می‌باشد که در مقاله‌های دیگر به صورت کامل شرح داده شده‌اند.

قدم پنجم: داشتن گواهینامه‌ها و استانداردهای بین المللی تصفیه آب خانگی است

این که بدانید تصفیه آب خانگی شما دارای استانداردهای بین المللی است بسیار در انتخاب برند مناسب به شما کمک می‌کند، حال باهم به توضیح گواهینامه‌ها و استانداردهای بین المللی از جمله بهداشت جهانی می‌پردازیم و به طور مختصر آن‌ها را شرح می‌دهیم

  • اولین گواهینامه، گواهینامه NSF از بنیاد ملی بهداشت جهانی می‌باشد
    این گواهی از مهم‌ترین گواهی‌های دستگاه تصفیه آب خانگی است که توسط بنیاد ملی بهداشت جهانی به تصفیه آب‌های خانگی استاندارد و بهداشتی داده می‌شود.
    گواهینامه NSF را به دستگاهی می‌دهند که از تمامی آزمون‌ها و تست‌های سخت با موفقیت عبور کرده و از بهداشت صددرصدی آن اطمینان حاصل کرده باشند؛ بنابراین هر شرکتی نمی‌تواند همچین گواهینامه‌ای را بگیرد.
  • دومین گواهینامه FDA
    گواهینامه FDA از سازمان غذا و دارو آمریکا می‌باشد که این گواهینامه یکی از معتبرترین گواهینامه‌های بین المللی است که در آمریکا برای تولید مواد غذایی و پزشکی در سراسر جهان مورد تأیید است و صادر می‌گردد. معمولاً دستگاه‌های تصفیه آب خانگی نیز آن‌ها را دریافت می‌کنند.
    این گواهینامه مهر تأییدی بر گواهینامه NSF می‌باشد.
    گواهینامه water quality یا WQA است که نشان می‌دهد کیفیت دستگاه تصفیه آب خانگی بسیار بالا بوده و مناسب برای تصفیه آب می‌باشد.
  • گواهینامه CE (استاندارد اروپا)
    این گواهینامه از معتبرترین استانداردهای جهانی است که در اروپا صادر می‌گردد و به شما اطمینانی بیش از پیش در انتخاب خود می‌دهد.

قدم ششم: اطلاع از مشخصات مکانیکی برای انتخاب تصفیه آب خانگی

در این قدم شما خواهید آموخت که در انتخاب تصفیه آب خانگی مناسب از چه قطعاتی باید استفاده شود و کیفیت آن‌ها به چه شکل باشد! همچنین متوجه می‌شوید که اجزایی مثل پمپ، شیر برداشت، فیلترها، مخزن، اتصالات و… هر یک از اجزا به چه شکل باشند و به صورت مختصر وکاربردی به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • اولین قطعه مهم تصفیه آب خانگی فیلتر دستگاه است!
    فیلترها یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های تصفیه آب‌ها می‌باشند و فرقی نمی‌کند که دستگاه تصفیه آب صنعتی باشد یا خانگی! زیرا تماسی مستقیم با آب را دارند و نقشی اصلی در دستگاه ایفا می‌کنند بنابراین بسیار ضروری است که از کیفیت بسیار بالایی برای تصفیه آب خانگی برخوردار باشند و استانداردهای جهانی را نصیب خود کرده باشند همچنین اورجینال و دارای تاییده های گوناگون باشند.
    فیلترهای دستگاه‌های مختلف با یکدیگر فرق می‌کنند از دستگاه 5 فیلتری تا دستگاه 7 فیلتر در بازار موجود می‌باشد که اغلب آن‌ها 6 فیلتر دارند و از کیفیت خوبی برخوردار هستند همچنین یک سری از فیلترهای آن‌ها مشترک است و می‌توان فیلتر یک دستگاه را برای دیگر دستگاه‌ها استفاده کرد (حتماً از فروشنده سؤال کنید)
  • پمپ تصفیه آب خانگی 

پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی یکی از اجزای اصلی تصفیه آب است که در صورت خراب شدن عملاً دستگاه از کار می افتد در نتیجه اینکه نوع پمپ درجه 1 بوده و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار باشد خیلی مهم است!
از دیگر نکاتی که برای انتخاب تصفیه آب خانگی باید در نظر گرفت، کم صدا و بدون ارزش بودن پمپ تصفیه آب خانگی است زیرا سر و صدای زیاد آن باعث آزار و اذیت شما می‌شود و لرزش داشتن باعث به وجود آمدن سر و صدا می‌شود.

  • سوییچ محافظ پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی

شاید تابحال برای شما هم پیش آمده باشد که آب منزلتان قطع شود، در دستگاه‌های تصفیه آب خانگی در صورتی که آب قطع شود و پمپ روشن بماند باعث صدمه دیدن و گاهی سوختن پمپ می‌شود و از آنجایی که پمپ تصفیه آب خانگی از قطعات اصلی و حیاتی است باید جلوی این اتفاق را گرفت؛ در چنین مواقعی شرکت سازنده در دستگاه باکیفیت و مناسب یک سوییچ قطع کن فشار پایین تعبیه کرده است تا در زمانی که آب قطع می‌شود دستگاه به صورت خودکار پمپ را خاموش کند یا از روشن شدن پمپ جلوگیری کند و مانع از صدمه پمپ شود بنابراین ضروری است که دستگاهی توسط شما خریداری شود که دارای محافظ پمپ باشد.

  • مخزن تصفیه آب خانگی (تانک پک)

مخازن دستگاه‌های تصفیه آب خانگی در ابعاد متنوعی در بازار موجود می‌باشد که شما می‌توانید حجم مورد نظر را برای خود انتخاب کنید ولی معمولاً همراه دستگاه‌ها مخازن 16 لیتری قرار دارد که برای یک خانواده کافی می‌باشد.

 تصفیه آب خانگی
مخزن تصفیه آب خانگی

بهترین مخازنی که برای تصفیه آب خانگی وجود دارد ساخت شرکت تانک پک می‌باشد که از با کیفیت‌ترین مخازن موجود در بازار است و تمام مخزن‌های این شرکت کاملاً بهداشتی بوده و هیچ‌گونه تغییری در بو و طعم آب حس نخواهید کرد.
مخازنی که تولید شرکت تانک پک هستند همگی آنتی باکتریال و سه لایه بوده و جلوی هر گونه طعم، مزه و بوی نامطبوع در آب را می‌گیرد.

  • سوییچ قطع کننده فشار بالای تصفیه آب خانگی

در زمانی این سوییچ فعال می‌شود که مخزن تصفیه آب خانگی به صورت کامل پر از آب شده، در این زمان سوییچ تصفیه آب خانگی پمپ دستگاه را خاموش می‌کند تا از آسیب رسیدن به دستگاه و هدر رفتن آب جلوگیری کند.
در صورتی که مقداری از حجم داخل مخزن آب مصرف شود و از آن کاسته شود این سوییچ اجاره روشن شدن به پمپ دستگاه را می‌دهد و مخزن دوباره پر می‌شود.

  • اتصالات و شلنگ‌های تصفیه آب خانگی

اتصالات و شلنگ‌های تصفیه آب خانگی باید همگی دارای تاییده ها و گواهینامه‌های بهداشتی از جمله NSF باشند که این یک قسمت ضروری است و برای سلامت شما اهمیت دارد.
معمولاً بر روی شلنگ تصفیه آب عبارت NSF چاپ شده که نشان دهنده بهداشتی و سالم بودن جنس محصولات است

قدم هفتم: خدمات پس از فروش و گارانتی تصفیه آب خانگی

مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش از دیگر نکاتی پر اهمیتی است که برای خرید تصفیه آب خانگی باید مدنظر قرار داد.
خدمات پس از فروش نشان می‌دهد که شرکت چقدر به محصول خود اطمینان دارد و از آنجایی که می‌داند از کیفیت بالایی برخوردار است و از مواد بسیار مناسبی ساخته شده بنابراین خرابی کمی دارد، برای همین مدت زمان ضمانت خود را بالا می‌برد تا اعتماد مشتری را به خود جلب کند و مؤثر نیز هست! ما این مسئله را به طور خلاصه و تیتروار برای شما بیان می‌کنیم

  •  مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش
  • تأمین خدمات یدکی در صورت خرابی
  • شرایط گارانتی تصفیه آب خانگی
  • تأمین فیلترها در مدت زمان خدمات پس از فروش

همه این موارد نشان دهنده یک دستگاه فوق العاده تصفیه آب خانگی است و شما می‌توانید با در نظر گرفتن این موارد بهترین انتخاب را انجام دهید و گزینه مناسب را برای خود در نظر بگیرید.
همواره اگر در انتخاب خود تردید داشتید می توانید با کارشناسان ما مشاوره رایگان داشته باشید.

021-33506649

 

X